Udarbejdelse af tilstandsrapport

Vigtig beskyttelse af køber & sælger

Udarbejdelse af tilstandsrapport er vigtigt for at beskytte både køber og sælger mod økonomiske overraskelser i forbindelse med køb og salg af boliger. Det er sælger der skal bestille og betale for en tilstandsrapport.

Indsigt i boligens stand ved udarbejdelse af tilstandsrapport

Tilstandsrapporten er vigtig for at beskytte både sælger og køber mod økonomiske overraskelser i forbindelse med salg og køb af boliger.

Tilstandsrapporten udarbejdes på baggrund af en boliggennemgang, der altid foretages af en uvildig bygningssagkyndig. Boliggennemgangen har til formål at vise i hvilket omfang, bygningernes fysiske tilstand er i.

Uden en tilstandsrapport kan der ikke tegnes en ejerskifteforsikring. Sælger vil derfor hæfter, for boligens tilstand, i 10 år efter salget.

Tilstandsrapporten kan dog ikke stå alene. For at tegne en ejerskifteforsikring, kræver det også, at der foreligger en elinstallationsrapport.

Vi løser din opgave

Kontakt mig på telefon (+45) 28 87 02 92 eller på mail ehb@ehboligsyn.dk med en beskrivelse af din opgave eller, lad os evt. mødes til en uformel snak og om, hvordan jeg kan hjælpe.

Økonomisk sikring ved udarbejdelse af tilstandsrapport

EHB udarbejder både tilstandsrapporter og elinstallationsrapporter, samt energimærkning, så du som sælger kun behøver at henvende dig et sted.

En tilstandsrapport og elinstallationsrapport siger samlet set noget om boligens stand.

Med disse to rapporter kan du tegne en ejerskifteforsikring og du er som sælger er sikret økonomisk mod evt. skader der først opdages efter hushandlen.

Sælger og køber deler typisk ejerskifteforsikringens præmien.

Tilstandsrapporten er gyldig i 6 mdr.